Безпечно, якісно, комфортно - 21 Березня 2012 - Місто - НОВИНИ - Портал живого міста Kam-Pod.in.ua м. Кам'янець-Подільський
Логін:  
Пароль:  



Новини по категоріям
Місто
Район
Політика, Економіка
Надзвичайні події, Кримінал
Культура, Мистецтво
Освіта, Спорт
Статті, Публікації
Інші новини
Календар новин
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Канали

Слідкуйте за новинами з порталу на головній сторінці Яндекса, додавши віджет.

добавить на Яндекс
Реклама

Новини

Всі новини » Місто » 2012 » Березень » 21


Безпечно, якісно, комфортно

  Проблеми транспортного сполучення завжди турбували людей, адже належна якість пасажирських перевезень – неодмінна ознака комфортності життя. Колись вулицями нашого міста курсували «ЛАЗи» та «Ікаруси», де-інде траплялись «ПАЗики». В міському автогосподарстві нараховувалось біля 300 машин. І щоденно понад 100 тисяч пасажирів за п`ять радянських копійок користувались нашим міським автотранспортом. З часом автобуси відпрацювали свій технічний ресурс і з чиєїсь «доброї» волі вулицями міста «забігали» приватні маршрутні таксі – спочатку по 50 копійок за проїзд, потім вартістю – 1 гривня, півтори гривні, а сьогодні - дві гривні. З`явилось поняття «пільгові перевезення», а з ним і цілий ряд проблем, адже в «дикого капіталізму» одне обличчя…

  Після років піших переходів на роботу, навчання, ринок, школи та дитячі садочки, кам`янчани спочатку щиро зраділи приватному маршрутному транспорту, але згодом почали висловлювати критичні зауваження і справедливі вимоги щодо комфортності проїзду, культури обслуговування, дотримання безпеки руху. Тим часом, у державі прийняли низку законів, які покладають на органи виконавчої влади та місцевого самоврядування відповідальність за організацію пасажирських перевезень та безпечне і якісне обслуговування пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

  Наголошую ще раз на двох основних вимогах : по-перше, безпека, а по-друге, якість обслуговування пасажирів.

  І це зрозуміло, адже кожного дня засоби масової інформації повідомляють нам новини, як із поля бою: то в одному, то в іншому місті трапляються ДТП - в більшості випадків за участю «маршруток». Ми ж, заходячи в громадський транспорт, чи відправляючи дитину в школу, намагаємось думати лише про хороше…

  Влітку 2012 року завершується 5-річний термін дії договору міської влади з перевізниками. Міський голова Михайло Сімашкевич та його однодумці, а це насамперед депутат обласної ради Володимир Мельниченко, усвідомлюючи важливість і соціальну значимість пасажирських перевезень у Кам`янці-Подільському, ще на початку своєї каденції взялися за створення мережі комунального транспорту. Сьогодні чотирма головними маршрутами курсують великі автобуси, що задовольняють потреби «пільговиків», учнівської та студентської молоді, словом, тисяч кам`янчан. Окрім пільгової ціни за проїзд (лише півтори гривні), ці автобуси вирізняються комфортністю та культурою обслуговування. У квітні цього року мережу комунального автопарку планують розширити за рахунок придбання ще 3-4 транспортних засобів. Загалом же, згідно міської програми розвитку транспорту, протягом наступних двох років (можливо, й швидше), на вулицях нашого міста їздитимуть уже 16 комфортабельних автобусів. Вони будуть обладнані і для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями.

  Але, на жаль, поки що неможливо забезпечити пасажирські перевезення у місті лише за рахунок комунального транспорту. Тому міська влада вже кілька місяців готується до проведення конкурсу перевізників на автобусних маршрутах загального користування. Одним з етапів підготовки стали громадські слухання, що відбулись 29 лютого цього року. Активну участь у них взяли і представники президії Громадської ради, з пропозиціями якої я хочу ознайомити кам`янчан.

  Проте, спочатку про деякі організаційні моменти. Згідно з діючим законодавством та нормативно-правовими актами, для проведення конкурсу організатор затверджує конкурсний комітет, до складу якого входять представники місцевої влади, відповідних державних служб та громадськості. 50% комітету повинні складати саме представники громадських організацій, а з них 50% - тих, чия діяльність безпосередньо пов`язана з автомобільним транспортом. Тож Громадська рада при виконавчому комітеті Кам`янець-Подільської міської ради направила до складу конкурсного комітету двох своїх представників - Леоніда Матвєєва, голову ГО «Подільська організація миротворців» та Анатолія Мишляковського, голову первинної профспілкової організації ВАТ «Кам`янець-Подільськавтоагрегат». Чисельний склад комітету поки що не затверджений, але, у разі потреби, ми додатково направимо своїх представників і будемо наполягати на дотриманні вищевказаного співвідношення.

  Отже, с наступним (усі наші пропозиції базуються на засадах Закону України «Про автомобільний транспорт», постановах Кабінету Міністрів України, або наказах галузевого міністерства):

  1.Згідно статті 45 Закону України «Про автомобільний транспорт» «не допускаються до участі в конкурсі автомобільні перевізники, які передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів» (зміна внесена в травні 2008 року). Деякі чиновники говорять про те, що у нашому місті немає необхідної кількості комфортабельних транспортних засобів. Однак, законодавець передбачив таку ситуацію – стаття 46 цього Закону говорить про те, що у разі відсутності перевізників-претендентів. які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають вимогам конкурсу за класом, пасажиромісткістю з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов`язань щодо оновлення парку автобусів у п`ятирічний термін і «договір з переможцем конкурсу у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають на один рік». Тобто, у першу чергу потрібно провести конкурс серед перевізників-претендентів, які мають транспортні засоби, що відповідають усім вимогам закону, а якщо не буде необхідної кількості претендентів, то організатор (виконавчий комітет міської ради) має право провести конкурс серед претендентів, чиї транспортні засоби не за усіма параметрами відповідають його умовам. Це створить здорове конкурентне середовище та дозволить залучити у бізнес нових підприємців, які готові придбати чи мають комфортабельні транспортні засоби.

  2. В обов`язкових умовах конкурсу законодавством передбачається, що на кожному міському маршруті повинен працювати не менш як один транспортний засіб, обладнаний для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями. Перш за все, це стосується активних «візочників», які можуть користуватись громадським транспортом. При всій повазі і щирому співчутті до цієї категорії населення, мушу констатувати, що на приватному транспорті цього немає і найближчим часом навряд чи буде виконано. Це популістське рішення попереднього уряду. Представники Громадської ради консультувались з головою міськрайонного товариства інвалідів Тамарою Сосновською та головою міської громадської організації інвалідів «Гармонія» Наталією Безпалько. Виявилось, що реальної потреби у такій послузі немає. Тим паче, що у соціальному центрі «Довголіття» є спеціально обладнаний автомобіль, який за викликом перевозить осіб з обмеженими фізичними можливостями.

  3. Згідно діючого законодавства, під час проведення конкурсу застосовується система оцінювання за балами. Серед показників є такий, що на мою думку, дискримінує нових учасників конкурсу, а саме - «робота перевізника-переможця попереднього конкурсу». Якщо претендент вже працював на маршруті, то йому нараховується 11 балів. Враховуючи те, що при подачі документів на конкурс не вимагається (але й не забороняється) подання відгуків пасажирів про якість та культуру обслуговування, то усі перевізники, які сьогодні працюють, ще до початку конкурсу мають по 11 балів. Ми пропонуємо ліквідувати таку «зрівнялівку», адже усі не можуть бути «відмінниками». Повинна бути диференціація, це по-перше, а по-друге, ці додаткові оцінки повинні враховуватись у останню чергу, при рівних набраних балах, як це відбувається при вступі до навчальних закладів: в першу чергу враховується те, що зроблено зараз, а потім – попередні здобутки. Постановою КМУ нарахування балів рекомендується, як обов`язкове. На думку Громадської ради, цю норму варто вдосконалити, а можливо, з метою покращення якості обслуговування пасажирів, взагалі проігнорувати, подібно до того, як ми чинимо із вимогою про обладнання транспортних засобів для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями;

  4. Для чого проводиться конкурс? Для чого відбулись громадські слухання? Мета одна - поліпшити якість пасажирських перевезень у місті. Ми, громадськість і влада, хочемо, щоб їздити у «маршрутках» було безпечно, щоб вони вчасно проходили технічний огляд, а кожен водій, пройшовши медичний контроль, чітко виконував правила дорожнього руху та дотримувався графіку руху. Сьогодні, на початку 21 століття, вести мову про персональний контроль громадськістю чи якимись «віртуальними» контролерами є просто блюзнірством. Саме тому член президії Громадської ради Сергій Прокопенюк і презентував на громадських слуханнях, систему навігації GPS, яка вже давно застосовується у всьому світі та нашій державі зокрема. Нововведення діє у багатьох українських містах, в тому числі Тернополі, Чернівцях, Вінниці, Хмельницькому. Ця система дозволяє контролювати дотримання графіку та швидкість руху транспортного засобу. Обладнання автобусів GPS-системою є додатковою умовою конкурсу перевізників. Ми ж пропонуємо зробити її обов`язковою. Цю ідею підтримує і міський голова Михайло Сімашкевич.

  5. Ми повністю підтримуємо початкову пропозицію організаторів конкурсу – заключати договір з перевізниками на 3 роки. Проте, оскільки перевізники наполягають, що термін має бути у 5 років, зараз це питання активно вивчається.

  6. Громадськість міста турбує низка інших питань, які теж повинні знайти своє відображення в умовах конкурсу та договорах з перевізниками, а саме:
    - фізична перевантаженість водіїв – ми пропонуємо встановити чіткий позмінний графік роботи на кожному маршруті та створити належні умови для їх відпочинку;
    - недостатній рівень культури обслуговування пасажирів, а саме: неохайний зовнішній вигляд водіїв, розмови по мобільному телефону, паління, гучна музика у салоні, не оголошуються зупинки;
    - санітарний стан транспортних засобів, їх естетичний вигляд;
    - необхідність дотримання екологічних норм, що спрямовані на захист довкілля.

  До речі, колись діяв «Кодекс честі таксиста». Тепер про нього забули. А чи не доречно було б у нашому туристичному місті повернутись до нього?

  І наостанок. Згідно чинного законодавства, після конкурсу створюється комісія по контролю за пасажирськими перевезеннями. До її складу мають ввійти і представники Громадської ради, яка об`єднує 67 громадських інституцій міста.

  Моя заява у засобах масової інформації має на меті:
    - по-перше, звернутись до усіх тих, хто має бажання вперше «зайти» на ринок пасажирських перевезень: дійте, подавайте документи на участь у конкурсі;
    - по-друге, на громадських слуханнях, присвячених даному питанню, було мало представників громадськості, і на жаль, ми не почули думки тих людей, які щодня користуються послугами перевізників.

  Підготовка до конкурсу триває. Ваші пропозиції, зауваження, шановні кам`янчани, просимо висловлювати на сторінках місцевих газет, або телефонувати за номерами : 3-28-86 (Громадська рада), 5-17-50 (відділ доріг та пасажирських перевезень).

 

Голова Громадської ради при виконавчому комітеті
Кам`янець-Подільської міської ради А.Буданцева.
Кам'янець-Подільська міська рада

Додав(ла): -ljova- | Переглядів: 316
Коментарів: 0


Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Підприємства

  Maxima, кафе-бар
  РадіоСпот, Wi-Fi мережа
  VAB Банк
  Синьйор помідор, піцерія
  MusicРадио 107.5, радіо

Оголошення

  Відкрити замок дверей Кам'янець-Подільськ...
  Столярні роботи Кам'янець-Подільський, ст...
  Земельна ділянка в с.Устя 0.49 га.
  Металеві вхідні двері Кам'янець-Подільськ...
  Гроші до зарплати готівкою

Коментарі

  Магазин - це кошмар. Купили телефон Lenovo, ц...
911 комп`ютерна техніка
  яка ціна Iphone 5? і чи можна взяти в кредит ...
911 комп`ютерна техніка
  У вас є Lenovo A528?
911 комп`ютерна техніка
  Відпочивали в серпні. Дорога - жах, краще їха...
Сонячна Долина, садиба смт Стара Ушиця
  03849 3-12-51
Автовокзал Кам'янець-Подільський
Copyright Kam-Pod.in.ua © 2008-2016.


При використанні матеріалів сайту, гіпер-посилання на kam-pod.in.ua обов'язкове.